Nyhedsbrev Marts 2011

Nyhedsbrev Marts 2011

Postby Ralf » Sat Apr 02, 2011 4:56 pm

Dejligt – når jeg skrive disse linjer, er foråret kommet til Danmark. Med 15 grader var denne lørdag den varmeste dag i 2011 – jeg håber, at vinteren er dermed overstået.

Overstået er også marts måned og så bliver det tid til vores nyhedsbrevet.

Hvad skete der i marts måned?

Pt. har klubben to fælles bestillinger kørende: de første lifter drager blev leveret af kitesale.dk, resten forventes leveret i maj måned. Klub tøj forventes i løbet af april. Følg med i udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=71 og her: viewtopic.php?f=12&t=72

Weekenden 11. – 13. Marts fandt klubbens stor forårsworkshop sted. Alex og Chris har været i København og allerede fredag ved 18 tiden gik symaskiner i gang. Vi syede frem til Søndag aften og resultatet var to færdige SumSums samt 6 yderlige SumSums som er næsten færdige. Alt i alt var det en kanon workshop og jeg glæder mig allerede nu til vores fælles SumSum flyvning på Fanø. Oh ja – klubben har fået skabeloner til SumSums i en 3.5m variant, dvs. også SumSum barn vil være på Fanø. Stor tak til Alex og Christian for deres kæmpe indsats! Billeder findes på klubbens Facebook side: https://www.facebook.com/album.php?id=1 ... &aid=46053

Søndag den 27. Marts var medlemmer af Drageklub.Dk igen hos Dansk Røde Kors i Sandholmlageren. Ikke mindre end 100 børnedrager blev bygget ved denne lejlighed og igen var arrangementet en kæmpe succes. Tak til alle, som har givet en hjælpende hånd!

Hvad sker der de kommende uger?

Vi har fået en invitation for 4 personer til en dragefest i Vietnam. Desværre er tiden til forberedelsen alt for kort og derfor var vi nødt til at aflyse Drageklub.Dk´s deltagelse i 2011. Næste år ser dog lovende ud!

Drageklub.Dk havde desuden en invitation til Hamamatsu i Japan. Pga. katastrofen i Japan blev dragefesten dog aflyst. Vores tanker er hos vores dragevenner i Japan i denne tiderne!

Drageklub.Dk har fået en forespørgsel fra Børneklubben Krabat angående den årlige dragefest i Valbyparken. Selvfølgelig har vi lyst til at lægge vejen forbi søndag den 3. April 2011 mellem kl 15 og 17. Så – har du tid og lyst, kom også forbi og flyve sammen med os!

Medio april vil en delegation af Drageklub.Dk være på rundtur i Kina. Vi deltager på den traditionelle dragefest i Weifang og kigger også forbi dragefesten i Qingdao. Turistprogrammet byder på Terrakotta armeen i Xian samt seværdigheder i og omkring Beijing.

En anden delegation af Drageklub.Dk drager medio april til dragefesten i Grömitz. Denne dragefest er af mindre størrelse, men utrolig hyggelig og charmerende. Desuden ligger Grömitz kun 60km syd fra Rødby-Puttgarten overfarten og er dermed tæt på Københavns område samt Sønderjylland.

Last, not least, en tredje delegation af Drageklub.Dk deltager på årets første, store dragefest som finder sted fra 16. til og med 25. april i Frankrig, nærmere betegnet som Berck Sur Mer.

April bliver dermed en meget spændende måned for vores forening og jeg glæder mig allerede nu på alle de historier fra Danmark, Tyskland, Frankrig og Kina!

Mange dragehilsner
Ralf
Hilsen
Ralf
Ralf

Return to Drageklub.dk nyheder